Sociale medier

Nu er det slut med unuancerede følelser på Facebook

Af i Sociale medier

“Kom for sent op af sengen, tabte mælken på gulvet og tog den forkerte bus”.

Dette kunne være en typisk statusopdatering om en kaotisk – ja, næsten umenneskelig morgen, som en af dine Facebookvenner just havde gennemlevet. Men hvad svarer man egentlig til det? Hvis man liker den, så har man jo givet udtryk for, at man synes, det var godt. Eller har man?

Facebook har igennem tiden ikke givet os andre muligheder for at udtrykke vores følelsesmæssige respons end igennem likes. Vi liker, når vi er enige, når noget er sjovt, når noget er godt, men vi liker faktisk også for at vise vores sympati eller simpelthen bare for at vise, at vi tænker på personen. I denne ene lille knap kunne der altså ligge et ocean af mening. Det skal være slut nu! Facebook gør op med det unuancerede følelsesudtryk ved at introducere nogle helt nye reaktionsmuligheder.

Facebook-udtryksmuligheder

Nu kan du altså ikke udelukkende like, men også vise at du synes, det er sjovt, overraskende eller ligefrem noget, som gør dig sur. Det er ikke kun et fremskridt for den gængse bruger, som nu kan udtrykke mere præcist, hvad de mener om et opslag, men også for virksomheder kan det være en gave sendt fra oven. De mere nuancerede udtryksformer giver nemlig mulighed for at få et lille glimt ind i det forjættede land, hvor det, brugerne vil have, serveres på et sølvfad.

Du har nu mulighed for at finde ud af, om dine fans finder dine ting humoristiske, overraskende eller de ligefrem elsker dem. På denne måde har du mulighed for at give dem mere af samme skuffe, eller ligefrem lange noget der frembringer en helt ny følelse over disken. Alt andet lige har du nu mulighed for at få en mere nuanceret respons fra dine fans – og det ELSKER vi.

 

 

0 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*