Sociale medier

Hvad kan I bruge LinkedIn Showcasesider til?

Af i Sociale medier

LinkedIn Showcase sider

LinkedIn er et glimrende værktøj til at markedsføre jeres virksomhed – specielt hvis I har fokus på B2B. Tjenesten giver både mulighed for at kommunikere, hvad for initiativer I søsætter, søge nye medarbejdere eller promovere jeres produkter og services.

En af de mange muligheder er LinkedIn Showcasesider. Her har I mulighed for at stille skarpt på ét af jeres mange produkter og udelukkende promovere det. I dette blogindlæg vil jeg gå i dybden med LinkedIn Showcasesider, og hvilke muligheder disse sider giver dig.

Hvad er en Showcaseside, og hvad kan den bruges til?

Kort fortalt er en Showcaseside en specifik side for enkelte produkter, som virksomheden udbyder. Et eksempel er Microsoft, som har oprettet en specifik side for henholdsvis Microsoft Office og Dynamics. Microsofts kunder kan være interesserede i virksomheden af mange forskellige årsager, men det er igennem deres Showcaseside muligt at få information løbende omkring et helt specifikt produkt.

Herunder ses billeder af Microsofts LinkedInside og deres Showcaseside for Office:

Microsoft linkedinside          

Microsoft office showcaseside
Da Showcasesiden udelukkende omhandler et specifikt produkt, er det udelukkende produktet, der kommunikeres omkring. De mere generelle informationer, som vedrører hele virksomheden, skal forblive på virksomhedssiden. Det kræver altså, at I har et dynamisk produkt, som det hele tiden er nødvendigt at fortælle om, da det for eksempel bliver opdateret og udviklet løbende. Er det ikke nødvendigt at kommunikere om produktet løbende, så er en Showcaseside ikke det rigtige valg, da siden ikke fungerer som et udstillingsvindue.

Navnet Showcasesider lægger op til, at man kan præsentere forskellige cases, men med mindre disse cases fortsat udbygges, så er det ikke et format, som vil være velfungerende som casefremvisning. Her vil jeg i stedet anbefale at der fra virksomhedens egen side linkes ind til jeres website, hvor I så kan præsentere jeres cases.

Jeg vil vove at påstå, at det i høj grad er store virksomheder, som får udnyttet LinkedIns Showcasesider optimalt. Det er de færreste mindre virksomheder, der har produkter, som kan bære en hel side for sig selv.

Selvom LinkedIn løbende udvider mulighederne for virksomhedernes præsentation af dem selv, så er der stadig nogle basale mangler, som kunne gøre tjenesten endnu bedre. Det kunne eksempelvis være ideelt, hvis det var muligt at liste de tidligere kunder, som virksomheden havde hjulpet, samt supplere denne liste med en lækkert opsat caseside. Måske får vi engang disse ønsker opfyldt? Det må tiden vise.

 

 

0 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*