Infografikker

Infografik – 12 trin til din succes på sociale medier

Af i Infografikker

Sådan får du succes på sociale medier

Vi vil alle gerne have den helt rigtige strategi på de sociale medier, så vi kan opbygge et tæt loyalt forhold til vores kunder — men hvordan gør man egentlig? Her får du en infografik, der kort opsummerer de 12 vigtigste punkter at huske i din strategi. 

Bigeye har lavet en super god infografik, der giver dig de essentielle 12 punkter i din sociale mediestrategi. Så kan du hente den ned og hænge den op på opslagstavlen. Så er der ingen undskyldning for ikke at komme i gang. Du får dem også oversat til dansk her:

  1. Undersøg dit publikum, så du ved hvilke interesser de har.
  2. Brug kun de platforme der passer til dine produkter/services, og hvor dine kunder rent faktisk er.
  3. Hav nogle klare KPIer for, hvad du vil opnå med din tilstedeværelse på de sociale medier, inden du går i gang.
  4. Lav en online marketing køreplan inden du går i gang. I den skal der blandt andet være KPIer, segmenter, brand guidelines, kommunikative guidelines, krisehåndtering, osv.
  5. Sørg for at alle, der skal beskæftige sig med de sociale kanaler, er sat ind i denne køreplan.
  6. Tag de første 30-60 minutter i starten af hver uge, hvor du får lavet opslag til den nye uge.
  7. Lav en idébank (eksempelvis i Excel), hvor du skriver alle de idéer ned, du får. Her kan du finde ny inspiration og arbejde videre på de idéer, som kræver lidt ekstra for at kunne eksekvere.
  8. Sørg for at føde ind i den nyhedsstrøm, der allerede snakkes om på de sociale medier. Så er der større sandsynlighed for, at du bliver set.
  9. Udarbejd forskelligt indhold til alle dine platforme. Det er ikke nødvendigvis de samme mennesker, du har mulighed for at nå på alle de forskellige platforme — udnyt det!
  10. Der skal være styr på kundehåndteringen, så de interesserede og negative kunder får svar på deres henvendelser. Du får intet positivt ud af at ignorere deres beskeder.
  11. Fastlæg hvornår du skal rapportere statistik for de forskellige platforme.
  12. Evaluer din plan og strategiske greb løbende, så du er sikker på, at du bruger din energi der, hvor du får mest ud af den.

 

0 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*