Infografikker

Facebook vs. Google annoncer

Af i Infografikker

Facebook eller Google Adwords?

Debatten raser år efter år — skal man vælge Facebook- eller AdWords-annoncer?
Sagen er den, at det kommer helt an på, hvad du ønsker, om du skal vælge det ene eller det andet. En kombination kan også være det rigtige. Lad os kigge på fordele og ulemper ved begge.

Begge tjenester giver mulighed for at oprette annoncer, der kan ramme den målgruppe, du ønsker. Spørgsmålet er, hvor detaljeret en målgruppe du vil ramme, og hvad du vil sælge. På Facebook kan du for eksempel segmentere på adskillige demografiske data, interesser eller opførsler. På Google derimod har du et mere begrænset udvalg i de demografiske data, men til gengæld kan du arbejde med positive og negative søgeord.

Hvad du skal vælge kommer også an på den vare, du vil med annoncen. Skal du for eksempel bygge dit brand op og skabe opmærksomhed omkring det, så er Facebook (og de sociale medier) et godt sted at starte. Her bruger folk tid, browser og er ikke nødvendigvis ude efter noget bestemt. Det er anderledes på Google, hvor man ikke hænger ud, men altid har et mål med sine søgninger — eksempelvis at finde et bestemt produkt. Har du til gengæld det produkt, folk vil finde, så sæt det endelig til salg på Google.

Se selv flere facts om Google vs. Facebook herunder:

Facebook annoncer eller Google Adwords

 

0 kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

*